Wykładowców lub kandydaci na wykładowców przedsiębiorczości w szkołach wyższych korzyści włączenia się do Sieci korzystają z następujących form wsparcia.
Powyższe możliwości będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych wykładowców, którzy zarejestrują się w Sieci.
Działania realizowane w ramach Sieci Edukacyjnej Innowacyjnej przedsiębiorczości Akademickiej (SEIPA )mają na celu stworzenie solidnej bazy edukacyjnej, co ułatwi wdrożenie różnorodnych form wsparcia innowacyjnej przedsiębiorczości w środowisku akademickim (Diagram).
W proponowanym, zintegrowanym modelu wsparcia, w pierwszej kolejności wychodzimy z szeroką ofertą edukacyjną do całej społeczności akademickiej, w tym zwłaszcza studentów. Podana w atrakcyjnej formie dawka wiedzy z zakresu innowacyjnej przedsiębiorczości zachęci część studentów do zainteresowania się uruchomieniem własnego biznesu, jako opcją kariery zawodowej po studiach i szerzej, jako pomysł na życie. Tym studentom (kandydatom na innowacyjnych przedsiębiorców) będzie można zaoferować korzystanie z mniej lub bardziej zaawansowanych form opieki i wsparcia. Na najwyższym poziomie mamy przedsiębiorczość akademicką sensu stricte a więc aktywnością kadry naukowej (pracowników i doktorantów). Komercjalizacja wyników badań i współpraca z sektorem przedsiębiorstw wymaga od kadry naukowej zachowań przedsiębiorczych (proaktywnych, innowacyjnych, akceptujących ryzyko). W najbardziej zaawansowanej postaci aktywność taka przedsiębiorcza przejawia się w tworzeniu firm odpryskowych (spin-off, spin-out). Oczekiwanym, długofalowym rezultatem będzie pozytywny efekt podażowy – zwiększenie liczby młodych kandydatów na innowacyjnych przedsiębiorców, przygotowanych w podstawowym zakresie do uruchomienia ambitnego, innowacyjnego biznesu a w tym także do korzystania z różnorodnych, intensywnych form wsparcia dla tego typu inicjatyw (inkubatory, parki technologiczne).